Mobil operatörer

av Camille
mobiloperatör

Att vara kund hos en mobil operatör kan vara både lätt och svårt. Det finns en mängd olika leverantörer som dessutom har “dotter operatörer”. Och idag tog jag mig tiden att se över mina alternativ.

Som vi många känner till så har vi tre jättar inom denna kategorin:

  1. Telia
  2. Tele2
  3. Tre

Och dessa tre leverantörer har ju då dotter operatörer:

  1. Vimla
  2. Comviq
  3. Hallon

Jag har erfarenhet hos samtliga operatörer. Däremot finns det två operatörer där jag varit kund längst. Det är Tele2 och Hallon. I dagsläget använder jag mig av Hallon och var faktiskt i kontakt med dom imorse.

Jag kontaktade dom med anledning av mitt andra abonnemang som jag har (ett jobbnummer). Jag upptäckte nämligen så sent som igår kväll att dom har barnabonnemang. Så då fick jag den briljanta idén att låta vår äldsta ha ett. Nu vet inte min älskade man om detta (jo, nu när han läser inlägget). Dessutom hade dom kampanj nu som jag tänkte, vi kan iaf prova en istället för att jag säger upp abonnemanget som ändå har ett bra telefonnummer. Så hela morgonen har jag bråkat med Kundservice om att jag vill få ta del om erbjudandet som dom har. Hallo hävdade att detta är inget jag kan ta del av eftersom det endast gäller nykunds tecknande. BULLSHIT! Tänkte jag direkt.

För 13-14 dagar sedan blev vi kunder hos Kundkraft och dom har ett samarbete med Hallon. Samarbetet går ut på att blir man kund hos Kundkraft så kan man få ett abonnemang hos Hallon för ett bra pris. Så för ca. två veckor sedan kontaktade jag Hallon för att tala om att jag blev erbjuden ett reducerat abonnemangspris genom Kundkraft men är redan en befintlig kund hos Hallon sedan MÅNGA år tillbaka. Går det att göra något med mitt befintliga abonnemang? Den frågan ställde jag till dom och fick världens service och hjälp direkt. Det var verkligen inga konstigheter! Tackar för det.

Vad hände med servicen idag då? Ja du, det kan man undra. Jag tror ärligt talat jag höll på med dom i över 30 min. Till slut kom vi fram till en lösning efter att jag nämnt att jag kommer att publicera om deras hantering till hur bemötandet har varit gällande min efterfråga. Det var inga konstigheter att ge mig barnabonnemang för den kampanjen dom har nu – 6GB 24kr/mån i 3 månader. Då förstår jag inte varför vi höll på så länge fram och tillbaka i typ 30 min om det nu inte var några konstigheter att erbjuda mig samma kampanj?

Under dessa månader ska vi testa och se vad vi tycker om barnabonnemanget. Starten till abonnemanget började inte bra iaf. Så jag hoppas att min inställning till de ändras under dessa månader.

Andra inlägg att läsa