Taxi kurir

av Camille


Igår kväll kl.18 ringde jag till Taxi kurir för att reservera en bil in till stan. Jag fick prata med en trevlig man vid namn I***m.
Mitt sällskap på 6 personer ville åka in till Växjö kl.22.30 och fick ett fastpris för 800kr.
När jag ringde detta samtalet hörde samtliga personer vår konversation eftersom jag ville att sällskapet skulle veta vad som har sagts och vem som tog emot mitt samtal.
Det kändes verkligen bra att dem fick en bil eftersom vi alla vet att det är svårt att få tag på taxibolagen en kväll som juldagen. Jag var väldigt noga med beskrivning på vart vi bor eftersom det kan vara svårt att hitta hit. Och dem flesta taxibolagen brukar ringa när dem inte hittar eller när dem är framme.

När klockan blev 22.20 började folket röra på sig så taxi bilen inte behöver vänta. Tiden gick och klockan blev 22.55.
Var är taxin undrade alla?
Jag och en kompis till oss försökte ringa till Taxi kurir men som jag trodde var det omöjligt att komma fram.
Kl.23.10 fick jag äntligen tag på växeln och undrade vad bilen har tagit vägen?
Då menar han att bilen körde ifrån för ca 5 min sen och har väntat på att vi ska komma.
Hmm, vad konstigt. Vi har stått utanför sedan 22.30 men ingen taxi bil… Jag har inte ens ett missat samtal.
Växelkillen jag talade med ringde till taxi bilen genom radion för att se ifall han har ringt till oss. Och chauffören bekräftar att han ska ha ringt mig!
Åh vad förbannad jag blev!!!
Jag hade verkligen inte ett missat samtal ifrån honom.
Och jag beskrev ordentligt vart dem skulle köra sa jag till växelkillen.
Då menar han på att jag skulle ha ringt tidigare?! Ursäkta??? Jag har stått i telefonkö sen kl.22.50 och kommer fram 20 min senare? Vi skrek på varandra i 10 min och de enda han kunde göra var att ge mig en ny bil 20-30 min senare.
Jag sa att jag inte vill ha en ny bil.
Det är nog den sämsta servicen ever!
Jag vill inte rekommendera denna taxi bolag.
Dem ringer inte till kunden, dem kan inte lösa ett problem och servicen är kass. Jag kan förstå att dem har mycket att göra en kväll som juldagen men när vi ändå hade en framförhållning på x antal timmar, då räknar jag med att bilen ska vara på plats enligt avtal.

Taxi bolaget och mitt samtal slutade med att han la på i örat på mig. Ska man bli behandlad så som kund?

– Inlägget skriven ifrån min iPhone

Andra inlägg att läsa

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.